Shop Mobile More Submit  Join Login
Actors
Shimmering light,
Heart-thumping fright,
Audience watches the dazzling sight.

Colors blaze,
Stage hidden in misty haze,
Actors look about with dramatic gaze.

This feel,
This incredible zeal,
This love of something so very real.

Intent attention,
Still and gasping with the tension,
I play my part and await their reaction.

That pause,
Before the applause,
The momentary shock of delight is the cause.

Because, you see, acting is an art:
Art, not science – it takes talent.
So when people see that side of you
And like what they see – and really do –
That feeling of fulfillment in your heart,
Knowing that you did your part –
Did it well, to your director's content –
That is a gift: treasured, but never spent.

It's even better when you get no awards
Or even congratulations to your face;
No… it's much better when all you hear
Are the whispered rumors in your ear,
Saying you made an impression towards
People – with subtle daggers, not swords;
You were their child's favorite ace
And truly the best in the whole place!

And the thing that makes you come back
Isn't the makeup-caked face or sore feet;
It isn't the fawning of the costume crew
Or that joke you get but no one else knew.
No, what you come back for is that knack
For evoking laughter and making people crack,
Letting fall a tear or two in the backseat
For that dying heroine you made complete.

That feeling that no one but actors know
Is what makes stage fright worthwhile:
The satisfaction in evoking the right response
Is what we do it for; it's why we ensconce
The lines in our memory for the best show;
It's why we stay all night to get the flow
Of that scene just right (so it's not vile).
We do it 'cause we love it. 'Cause it makes us smile.
idk...I just felt like writing this.....I AM an actor (I've been in 3 productions) but I've never been that main character, only ever a supporting actor and for a long time it REALLY bothered me...until I heard from a few friends (that WERE main characters) that some people who had attended the shows had actually liked my characters best...
that knowledge and the feeling you get is truly something you can't understand unless you've experienced it....but I hope this poem attempted to explain at least=P tell me what ya think!
Add a Comment:
 

The Artist has requested Critique on this Artwork

Please sign up or login to post a critique.

:iconeclecticquill:
EclecticQuill Featured By Owner Dec 30, 2012  Student Writer
I despise acting, for my own part... it always made me feel wrong footed. But I had a friend who loved being on stage... I think he'd have approved of this poem :)
As for me, I love it! The language is used to good effect, and you capture the theme quite well.
Reply
:iconmistressofquills:
MistressofQuills Featured By Owner Dec 30, 2012  Student Writer
Thank you haha:D I absolutely love it.....in case you couldn't tell;P lol
Reply
:iconeclecticquill:
EclecticQuill Featured By Owner Dec 30, 2012  Student Writer
No worries :) Aye, I got that impression lol Each to their own, I enjoy performance arts, but only as part of the audience :)
Reply
:iconmistressofquills:
MistressofQuills Featured By Owner Dec 30, 2012  Student Writer
And that's amazing fun too:D I got to see Wicked for my birthday!!:woohoo: loooooove that show!!!
Reply
:iconeclecticquill:
EclecticQuill Featured By Owner Dec 30, 2012  Student Writer
I've not seen it, but I've seen Les Mis, most of Shakespeare's plays, and a few other musicals who's names escape me. But aye, I love the theatre :)
Reply
:iconmistressofquills:
MistressofQuills Featured By Owner Dec 30, 2012  Student Writer
It's the best:D ......well...other than writing:D haha they are my two greatest loves!
Reply
:iconeclecticquill:
EclecticQuill Featured By Owner Dec 30, 2012  Student Writer
I wouldn't place it that high myself... but aye, it is great :)
Reply
:iconmistressofquills:
MistressofQuills Featured By Owner Dec 30, 2012  Student Writer
Well as you said, to each his own=P
Reply
(1 Reply)
:iconlivinginmythoughts:
LivingInMyThoughts Featured By Owner Dec 25, 2012
I love this. I've never really been in a real production, but I can still kinda relate, and I love it. The formatting, the style, the language, everything. :D
Reply
:iconmistressofquills:
MistressofQuills Featured By Owner Dec 25, 2012  Student Writer
Thank you very much for the feedback!
Reply
:iconcontradictory55:
Contradictory55 Featured By Owner Sep 15, 2012  Student Writer
Aw, that's just really amazing and I love how you expressed the feelings of the actors...
Reply
:iconmistressofquills:
MistressofQuills Featured By Owner Sep 15, 2012  Student Writer
thank you very much:D
Reply
:iconcontradictory55:
Contradictory55 Featured By Owner Sep 16, 2012  Student Writer
You're very welcome =D
Reply
:iconbek1995:
BEK1995 Featured By Owner Sep 4, 2012  Hobbyist Writer
EXACTALY WHY I LOVE ACTING!!!
Reply
:iconmistressofquills:
MistressofQuills Featured By Owner Sep 4, 2012  Student Writer
EXACTLY!:D haha
Reply
:iconartandmusic4life:
artandmusic4life Featured By Owner Sep 1, 2012  Hobbyist General Artist
love it...kinda makes me wanna act in something ><
Reply
:iconmistressofquills:
MistressofQuills Featured By Owner Sep 1, 2012  Student Writer
oh good hahaha i HAVE been trying to convince you=P
Reply
:iconartandmusic4life:
artandmusic4life Featured By Owner Sep 1, 2012  Hobbyist General Artist
mmhmm lol
Reply
:iconmistressofquills:
MistressofQuills Featured By Owner Sep 1, 2012  Student Writer
:D
Reply
:icon97sugarcookies:
97SugarCookies Featured By Owner Sep 1, 2012  Hobbyist General Artist
This is brilliant. I can relate in every way. As an actor myself, I was able to read through this and just be like, "Yep. Yep. I know that. Yep. That is so me." etc etc. I feel so lucky that I'm able to feel the joy that comes from acting, and this poem describes the art so well. I love it. :heart:
Reply
:iconmistressofquills:
MistressofQuills Featured By Owner Sep 1, 2012  Student Writer
yay:woohoo: I'm so glad you had that reaction!:D
Reply
:iconkevinlee11:
kevinlee11 Featured By Owner Sep 1, 2012  Hobbyist Writer
I really enjoyed reading through this. The descriptions you put forth were understandable; I am not an actor, but I still felt like I could emphasize with your thoughts. It was very well written.

However, I do feel like this would have been better if done as a prose piece. The descriptions were vivid, the imagery wonderful, and the explanation had me hanging over every word. I think it would have made a beautiful short prose piece explaining the same thing. Just my opinion though. I liked what you wrote regardless ^^ Well done, and keep up the good work!
Reply
:iconmistressofquills:
MistressofQuills Featured By Owner Sep 1, 2012  Student Writer
thank you very much for the critique:D just as my own personal style, i tend to write everything in poetry form that pertains to me or my emotions - i save my prose for short stories and novels:)
Reply
:iconkevinlee11:
kevinlee11 Featured By Owner Sep 1, 2012  Hobbyist Writer
You are quite welcome :)

I find it really admirable that you have your own style. I have tried writing free verse, but I was never happy with how it turned out. So now I only write Shakespearean sonnets ^^;
Reply
:iconmistressofquills:
MistressofQuills Featured By Owner Sep 1, 2012  Student Writer
oh thank you:) believe me, it didn't happen in an instant...if you look back at some of my older poems (like Red and Black or Time), they didn't really have a consistent style yet:)
that's so cool though! see, structure like that was always hard for me BECAUSE it had so many rules haha
Reply
:iconkevinlee11:
kevinlee11 Featured By Owner Sep 1, 2012  Hobbyist Writer
That sounds like an invitation to me :P I will read through some more of your stuff at some point!

And thanks, I appreciate the compliment :)
Reply
:iconmistressofquills:
MistressofQuills Featured By Owner Sep 1, 2012  Student Writer
haha well yeah you COULD see it that way;P but really, i was only referring to them:)
of course:) glad to return the favor=P
Reply
Add a Comment:
 
×

:iconmistressofquills: More from MistressofQuills


Featured in Collections

Poetry by BEK1995


More from DeviantArt



Details

Submitted on
August 30, 2012
File Size
2.1 KB
Link
Thumb

Stats

Views
207
Favourites
9 (who?)
Comments
28
×